3 aug:Toronto ontdekken - Reisverslag uit Toronto, Canada van Paula en Kees - WaarBenJij.nu 3 aug:Toronto ontdekken - Reisverslag uit Toronto, Canada van Paula en Kees - WaarBenJij.nu

3 aug:Toronto ontdekken

Blijf op de hoogte en volg Paula en Kees

04 Augustus 2015 | Canada, Toronto

Vannacht hadden we wat moeite om te wennen aan het tijdsverschil: om 5.00 uur klaarwakker. Enfin, na wat lezen en een spelletje hebben we toch nog tot 9.00 uur geslapen.
De IKEA (!) zit heel dichtbij, dus daar hebben we goedkoop ontbeten: roerei met een worstje en een beetje friet. En een lekkere kop koffie.
Daarna naar Casa Loma , een groot oud kasteel, gereden en daar de auto geparkeerd. We hadden wel de bedoeling ook binnen te kijken, maar er stond een gigantische rij, dus we besloten eerst de sight-seeing tourbus te nemen.

Dat is een prima manier om een globale indruk van een stad te krijgen en bovendien was het heerlijk genieten in het zonnetje op het topdek.
Bij de CN-Tower stapten we uit, ook daar stond een gigantische rij.
Tja, hoe graag wil je dan naar boven, en in de brandende zon wachten en pakweg 40 dollar p.p. uitgeven? Niet graag genoeg, vooral omdat een boottochtje naar de Toronto-eilanden bij de prijs van de tourbus inbegrepen was.

Ook daar uiteraard een rij, het lijkt wel hoogseizoen!
Maar het vaartochtje van 3 kwartier maakte het wachten de moeite waard. Ook weer lekker op het bovendek met een frisse wind en een nog te hanteren deining. De eilanden zijn verrassend door de aanwezige parken en een heuse landingsbaan voor vliegtuigjes.
Maar het mooist was het uitzicht op de skyline van Toronto met die fameuze CN-toren.

Daarna hopten we weer op de tourbus naar Casa Loma.
In de parkeergarage daar raakten we een randje van een biels, waardoor de bumper van de huurauto lelijk is beschadigd, zodat we morgen terug moeten naar de Alamo verhuur bij de luchthaven.
Dat betekent op tijd opstaan.

• 04 Augustus 2015 - 13:44

Esther:

Echte avonturiers dus, ontbijten met friet, brrr. Maar klinkt als een mooie manier om wat van de stad te zien, zo'n tourbus! :) En met dat weer zal het wel heerlijk geweest zijn op de boot :)
    Jammer van de bumper, maar ja, kan gebeuren. Gelukkig zitten jullie nog in de buurt van de auto verhuur ;-)