6 aug: Fingerlakes - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Paula en Kees - WaarBenJij.nu 6 aug: Fingerlakes - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Paula en Kees - WaarBenJij.nu

6 aug: Fingerlakes

Blijf op de hoogte en volg Paula en Kees

09 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Rochester

We stonden op met -alweer-prachtig weer. Hup aankleden, koffers in de auto en on the road again. Het eerste stuk van Watertown naar Syracuse gaan we over de Interstate 81, onderweg koffie bij de McDonalds en een broodje van onszelf erbij.
Bij Syracuse stuurt de navigatie ons de I-90 op. Whow, dat is schrikken, ineens doemen er tolpoortjes op. We krijgen een bonnetjein ons hand gedrukt en rijden maar. Ons doel zijn de watervallen van de Fingerlakes , zo genoemd omdat ze op de kaart wel een beetje op de vingers van een hand lijken. Voorbij Weedsport verlaten we dan ook de I-90 en mogen dan 1,80 dollar afrekenen. Cash only. Maar goed dat we een paar USAdollars op zak hadden.
Bij het dorpje Seneca Falls zoeken we tevergeefs naar een waterval. De meneer van de Information in Geneva bij het Seneca Lake vertelt ons dat er in deze regio geen ‘waterfalls’ zijn: daarvoor moet je aan de zuidkant van de grotere meren zijn. Wij hadden het op internet anders gezien, dus dat is een fikse teleurstelling. We blijven een tijdje van het Seneca-meer genieten en eten daar onze broodjes. Onze route voert ons verder langs Canandaigua en Honeoye Falls naar ons hotel in Henrietta. We zijn het rijden wel een beetje zat, maar om toch nog een positieve twist aan onze dag te geven, bezoeken we het Mendon Ponds Park en genieten daar in de avond nog van een wandelingetje en het zonnetje. En met wat zoekwerk vinden we dan uiteindelijk ook nog de High Falls in Rochester op. Niet de allermooiste, maar we hebben nog een indrukwekkende op het programma staan. Hopelijk kunnen we die wel vinden.

• 09 Augustus 2015 - 23:04

Rita:

Leuk om te lezen. Veel plezier.

Liefs,
    rita