5 aug: Hello USA - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Paula en Kees - WaarBenJij.nu 5 aug: Hello USA - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Paula en Kees - WaarBenJij.nu

5 aug: Hello USA

Blijf op de hoogte en volg Paula en Kees

06 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Watertown

Heerlijk geslapen op de campus van het SLC. Na een rustige start over de '2' weer verder gereden langs Lake Ontario op weg naar de USA.
We stoppen in Gananoque, een leuk klein dorpje vanwaar allerlei boottochten van verschillende tijdsduur vertrekken langs de Thousand Islands, een omvangrijke eilandengroep in de St. Lawrence rivier. De grens tussen Canada en Noord-Amerika loopt midden door deze groep heen.

Wij gaan niet varen, maar drinken een lekkere kop koffie in een ludiek cafe. Met een supergrote chocolate-chip cookie erbij. Zo, lunchen hoeft ook niet meer.
Na een rondje wandelen door het dorpje gaat het verder naar de grensovergang. Via een paar indrukwekkende bruggen komen we daar aan en met een kwartiertje wachten gaan we door de sluis. Maar je mag niet zomaar Amerika in;na de gebruikelijke vragen mogen we de auto aan de kant zetten, sleutel inleveren, en naar het kantoor. Weer een serie vragen, reisplan overhandigen, vingerafdrukken en foto maken en 6 dollar p.p. ,krijgen we dan eindelijk het visa om een maandje in de USA te mogen zijn. Maar dat doen we natuurlijk niet: over 2 dagen keren we weer terug in Canada.
Na de grens rijden we weer over zo'n mooie brug en dan: Hallo Amerika!

Met 3 kwartier rijden komen we in Watertown aan. Het is maar een klein stadje (ong. 26.500 inwoners), maar het is er erg druk.
We bezoeken vandaag voor het eerst de Walmart. Indrukwekkend groot, ook de spullen die verkocht worden zijn veelal in grootverpakking.
De koffers zitten al aardig vol, dus dat is een goede rem om niet van alles te gaan kopen.

• 06 Augustus 2015 - 06:19

Tineke Overeem:

Wat leuk iets van jullie te horen.

Liefs,
    Tineke

• 06 Augustus 2015 - 08:42

Debora:

Mooie ervaringen zeg. Wel onbegrijpelijk dat die Amerikanen jullie niet op je blauwe ogen geloven eigenlijk. Tja, en ik maar denken dat Thousand Islands een dressing voor de sla is...... Geniet ervan!

• 06 Augustus 2015 - 08:52

Pieter :

Ja z'n Walmark is indrukwekkend. En je kan altijd het overgewicht aan bagage via de pakketdienst naar Nederland versturen hoor, Dus je hoeft je niet in te houden met al die souvenirs en ander zaken.
    Veel plezier verder.