16-17 aug: British Columbia - Reisverslag uit Smithers, Canada van Paula en Kees - WaarBenJij.nu 16-17 aug: British Columbia - Reisverslag uit Smithers, Canada van Paula en Kees - WaarBenJij.nu

16-17 aug: British Columbia

Blijf op de hoogte en volg Paula en Kees

18 Augustus 2015 | Canada, Smithers

16 AUG: Vroeg opgestaan vanmorgen (4.45 uur) om op tijd bij de ferry te zijn. Inchecken verloopt soepel, we hebben stoelen in de lounge gereserveerd, zodat we een mooi plekje hebben om naar buiten te kijken. De hele dag vermaken we ons met veel foto’s nemen, naar buiten om te genieten van het uitzicht, heerlijk eten, en wat lezen en puzzelen. Het uitzicht is prachtig, maar soms wel een beetje veel van hetzelfde. Onderweg spotten we een aantal keren orca’s, maar het is lastig om er foto’s van te maken.
Om een uur of 11 ’s avond lopen we de haven van Prince Rupert binnen en rond half 12 arriveren we bij onze Bed&Breakfast , die gelukkig dichtbij is. We zijn aangenaam verrast door de verzorgde indruk die de kamer maakt en duiken vlot ons bed in.

17 AUG : Op weg naar Smithers
Vandaag reizen we een flink eind, zo’n 350km naar Smithers, dus weer op tijd op. We krijgen een lekker ontbijt geserveerd van bacon&eggs, (how do you like them?), gebakken aardappeltjes, druiven, sinaasappelsap, koffie en een yoghurt. Prima verzorgd!
Daarna gaan we op weg, wat een schitterende route is dat. Hier kwamen we voor naar Canada! Prachtige uitzichten, hoge bergen, sommigen nog met sneeuw, elke ‘point of view’ laat weer nieuw natuurschoon zien. Onderweg stoppen we in Terrace om te tanken, bezoeken we het ‘native’ dorpje Kitwanga met heel oude totempalen en een oud kerkje. In de plaatselijke General Store hebben we een bijzonder gesprekje met de eigenaresse en natuurlijk mogen we gebruik maken van de washroom. Ook vandaag weer allemaal aardige Canadezen. Ook in het verkeer!
In Hazeltown bezoeken we het oude dorpje ‘Ksan Indian Village’, waar ook weer totempalen staan en mooi beschilderde longhouses. Tegen 5 uur zijn we in ons hotel in Smithers, weer een prima kamer. Restaurants en winkels zitten bijna aan de overkant. Vanavond kiezen we voor een steakhouse met saladebar. Heerlijk.